Tak for kaffe det var et godt arrangement Nick og Jay/Cheese and Chong alias Nick og Kim.

Pegasus´s besætning bestod af undertegnet og min fuldbefaren gast Peter. Vi havde en god tur fra Sønderborg hvor vi havde alt oppe på alle måder. Startede ud med en fok. Den fik vi dog hurtigt pillet ned da vinden ikke var så kraftig som udmeldt på DMI og retningen var også til vores fordel. Så vi startede med agten fra tværs. Da vi kom hen til Kegnæs fik vi vinden lige i røven. Vi valgte at spile genuaen ned mod pøls rev. Det vi skulle over mod Bjørnø satte vi spileren istedet.Der kom med jævne mellemrum regn byer ind fra vest. Der kom en som så noget gusten ud. Så vi pillede den ned efter en times drift. Vindretningen havde også ændret sig lidt så den stod alligevel tvivlsomt på det tidspunkt.

Ved ankomst bliv vi modtaget af Nick og Kim i højt humør. Faktisk præcis da vi gik på land ændrede vejret sig til fuld sol og fuldstændig vindstille.

Nick og Kim viste os rundt på øen hvor vi skulle være. Der er opstillet en indianer telt på EPO som dannede ramme for det hyggelige. Hyggen var fantastisk. Efter den korte rundtur gik vi tilbage til bådene for at se om der var kommet flere. Det var der desværre ikke. Men vi havde ikke stået ret længe på “broen” før der dukkede en mindre båd op oppe på nordsiden af Bjørnø. Frem med kikkert. Og jo – det var D30. Vild jubel. Ganske kort efter kom en til – denne gang D40.

Alt i alt mødte 5 D22´er op til dette hyggelige stævne.

Aftenen gik med bespisning oppe i teltet med hvad man nu havde med.

Efter en god nat søvn stod den på Bjørnø rundt “Hygge kapsejlads”. Tiden op til afgang blev brugt til lidt vægtoptimering. Motoren blev taget af og alt drikke vare og 10 liter benzin blev lagt på land og lugen. Lugen blev kun taget af fordi den er af på billedet som præger Drabant22.dk´s forside. Der er en stolt arv som skal vedligeholdes mht. til Pegasus. Det var dog ikke helt uden protester. Det var snyd osv. Men det var en del af den psykologiske krig der gik op til start. 🙂

Jeg kan kun sige at arven blev respekteret. Pegasus kom ind på – ja, det jeg vil kalde en solid førsteplads. Det var så håne afsnittet. 🙂

Aftenen stod på den annoncerede jordovns tilberedt mad som bestod af flæskestege og lammekøller. TAK FOR KAFFE det var godt. Bare det var turen værd. 8 mand spiste stort set op. 8 Kg. kød ca. Se igen billeder neden for.

Pegasus, Peter og jeg blev enige om at tage en nat sejlads hjem. 7 timer senere havde vi tilbagelagt 34.6 sømil på 6timer og 56 minutter. 4.9 knob average og 7.8 knob max.

Igen tak for en rigtig god oplevelse. Skal hilse fra min konge gast Peter.